Megrázó tragédia az M1-es autópályán: többen meghaltak

Az Országos Mentőszolgálat közlése szerint a balesetnek több sérültje is van.

A közlekedésfejlesztési projekt világszinten is kiemelkedő.
Világszinten is kiemelkedő közlekedésfejlesztési projekt valósult meg az M1-M7-es autópálya közös budaörsi szakaszán, ahol a Magyar Közút és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) együttműködésében létrejött intelligens rendszer valós időben figyeli és modellezi a forgalmat. A 800 méteres útszakaszra 39 szenzort telepítettek,
amelyek által gyűjtött adatokat szuperszámítógép elemzi, és ennek alapján jön létre a teljesen valósághű „digitális iker”
– az autópálya valós idejű, háromdimenziós leképezése.
Ez az innovatív rendszer nemcsak a közlekedők számára nyújt új szintű biztonságot és információt, de ideális tesztkörnyezetet biztosít a vezetéstámogató és önvezető technológiák fejlesztéséhez is. A „digitális iker” képes olyan adatokat is közölni a járművekkel, amelyeket azok saját szenzoraik hiányában nem érzékelnének –
így például takarásban lévő veszélyhelyzeteket is előre jelezhet, csökkentve a reakcióidőt és a balesetek számát.
A jövő közlekedésének egyik kulcsprojektje a közeljövőben 1500 méteres szakaszra bővül, és alapot teremt a dinamikus forgalomirányítás nagyobb szabású bevezetéséhez is. Az ilyen rendszerek nemcsak emberéleteket menthetnek, de jelentős gazdasági károkat is megelőzhetnek – például forgalmi dugók, baleseti torlódások idején. A szakemberek abban bíznak, hogy az európai szinten is elsőként kiépült technológia vonzóvá teszi Magyarországot a nemzetközi autóipari kutatások számára is.
Ezt is ajánljuk a témában
Az Országos Mentőszolgálat közlése szerint a balesetnek több sérültje is van.
Nyitókép: BME Gépjárműtechnológia Tanszék
***